Kulcsszóválasztás – Hogyan, mit?
Az internet lényegében csodás lehetőségeket biztosít bárki számára. Legyen szó akárcsak információszerzésről, megannyi oldalt találhatunk adatok tömkelegével, mondhatni egy eszméletlen nagy enciklopédia. Ugyanakkor üzleti szempontból sem elhanyagolható, hiszen könnyű a neten értékesíteni, valamint rendelni.
Na, de ez nem megy olyan könnyen, hiszen fontos, hogy a weboldal keresőoptimalizált legyen. Ez pedig nem megy egy csapásról a másikra, de azért érdemes néhány lényeges tényezőre odafigyelnünk. Ebben a cikkben pedig szeretnék megosztani pár ilyen hasznos úgymond tényezőt.
A kulcsszó nagyon fontos, lényegében minden e köré épül. Azért is nagyon fontos, mivel ez által tudsz valódi látogatókat szerezni a keresőkből, olyanokat, akik ténylegesen kíváncsiak a weboldaladnak a tartalmára. Ehhez azonban különösen oda kell figyelned a kulcsszavakra. Egyszerűen, ez a kapocs a honlapod és a látogatód között. Emberi fejjel gondolkodva, ha beírunk a keresőbe egy adott szót, kulcsszót, akkor egészen biztosan azzal kapcsolatban szeretnénk olvasni, információhoz jutni. Ebből adódóan téveszme az, hogy ki kell szemelni a legnépszerűbb kulcsszavakat, aztán valamilyen trükközgetéssel a rangsor elejére kerülni és akkor majd sok pénzed lesz. Ez csupán logika. Hiába dob nekem egy oldalt a kereső, akár az első helyre is az általam beírt kulcsszóra, ha nekem azon az oldalon a tartalom nem kielégítő, akkor biztosan nem fogom viszontlátogatni. Ellenkező esetben, ha én hasznos, értékes tartalommal tudok szolgálni az adott kulcsszóval kapcsolatban, akkor valószínűleg a látogatók olvasni fogják, vissza fognak térni és ebből akár még pénzt is lehet csinálni. Ezt szeretném egy példával is szemléltetni, a kulcsszó „ citromlé házilag”. Ha valaki erre rákeres, akkor biztosan a citromlé készítésről szeretne olvasni, illetve olyan tartalmat, amelyet lényegében bárki, az egyszerű ember is értelmezni tud, illetve el tud készíteni. Biztosan nem valamilyen céget fog keresni, amely házi készítésű citromlevekkel kereskedik.
Tarts rendszert, véleményem szerint egy aloldalhoz tartozzon egy kulcsszó! Ez azért is jó, mivel ha kiválasztasz egy kulcsszót és a köré építed fel az adott aloldalt, akkor a témával kapcsolatban tudsz írni részletesen, tehát minőségi tartalmat tudsz létrehozni. Ennek következtében pedig nagyobb az esélye annak, hogy az adott kulcsszó keresései során a te honlapod jó helyezést ér el. További előnye ennek, hogy így előbb vagy utóbb több kulcsszóra is lesz értékes, hasznos tartalmad, tehát potenciálisan több látogatód lehet. Ugyanakkor az sem elhanyagolható tény, hogy könnyebb sok közepes erősségű kulcsszó esetében elérni egy jó helyezést, mint mondjuk pár erős kulcsszó esetében odaérni az első helyre. Jah, és üzleti szempontból nem biztos, hogy a második variáció kifizetődőbb. Láttam azonban már olyat is, hogy egyetlen aloldalra a tulajdonos lényegében bezsúfolta az általa ismert összes kulcsszót, amelyet kötődött az oldal témájához, szakmájához. Ha ezen gondolkodsz, akkor inkább azt javaslom, hogy vesd el az ötletet. Miért? Egyszerű, gondoljunk az emberre, a valódi látogatóra. Bizonyára, nem fog örülni az így keletkezett tartalomnak és ez esetben már buktad is a valódi értéket, az embert. Velem például már megtörtént, hogy rákerestem egy kulcsszóra és kaptam egy oldalt, ahol három sorban gyakorlatilag csak kulcsszavak voltak felsorolva, alatta pedig szerepelt egy-két mondat, amelynek még csak nem is volt sok köze, ahhoz a kulcsszóhoz, amit én beírtam a keresőbe. Egyértelmű, hogy a meta keywords mezőben azért van felsorolva a lehető legtöbb kulcsszó, hogy minél előkelőbb helyen végezzenek a keresőben. Ezt ideiglenesen el lehet érni, de csak ideiglenesen, mivel a Google is rendelkezik intelligens szűrővel. Ennek a szűrőnek a működését most nem fejteném ki bővebben, mivel ez már egy másik téma lenne, de a lényeg, hogy ezen a szűrőn az említett weboldalak fennakadnak és a Google szépen visszaminősíti őket. Összegezve, hosszú távon csakis veszthetünk ezzel, hiszen se a valódi látogatók nem jönnek vissza és előbb vagy utóbb a keresési rangsorban is visszaesünk.