Időpazarló SEO technikák

 

A keresőoptimalizálás lényegében egy nagyon összetett fogalom, ez pedig a változékonyságának is köszönhető. Lényegében gyakran fordulnak elő olyan esetek, hogy egyik napról a másikra elavultak lehetnek bizonyos elképzelések, addig működött technikák. Ezért is nem kevesen buknak el idő közben, hiszen rendkívüli dinamikusságot igényel, amely nagyon sokszor próbára teheti az ember türelmét.

Ha a naposabbik oldalt szeretnénk nézni, akkor úgy is mondhatjuk, hogy lényegében naprakészen tartják a tudásunkat, illetve folyamatosan kénytelenek vagyunk képezni magunkat. Nagyon sok esetben lehet hallani ügyfelektől is olyan elképzeléseket, amelyek már régóta elavultak és azok a SEO technikák nem vezetnek semmire. Ez annak is köszönhető, hogy olyan külföldi, illetve hazai blogokról értesülnek az emberek, ahol az információk tévesek, elavultak. Tehát, ha a SEO területén szeretnénk információkat, akkor mindig érdemes több forrást is felhasználni.

Kulcsszavak sűrűsége

Nem szabad elfelejteni azt a tényt, hogy az adott szöveget a felhasználóknak is írjuk, jobban mondva inkább nekik írjuk. Ebben az esetben pedig, ha kulcsszavakkal gazdag tartalmat hozunk létre, akkor vélhetően nem lesz olvasmányos, népszerű az olvasók körében, hiszen senki sem szeret ilyen szövegeket olvasni. Ugyanakkor van egy úgynevezett latent semantic indexing technológia is, amely képes értelmezni a szavakat, ezeknek logikai kapcsolatát, illetve a szinonimákat. Tehát a Google relevánsnak tekinti az olyan szövegeket is, amelyekben nem csak pontos kulcsszó egyezések szerepelnek.

Törekvés a nagy backlink számra

Egy backlink nem mást, mint az adott website-ra mutató link. Gyakori azonban az a téves nézőpont, miszerint a nagy backlink szám önmagában is egy erős rangsorolási szignál. Rengeteg blogon lehet olvasni, hogy lényegében egy a linkeket szavazatnak tekinti a Google. Nos, ez igaz is, viszont, azok, amelyek egy domain névről érkeznek, gyakorlatilag egy szavazatnak számítanak, még akkor is, ha több száz, ezer van belőlük. Persze ez egy leegyszerűsített nézet és a gyakorlatban nem is ilyen egyszerűen működik, mivel a mennyisége mellett a Google sokat ad a relevanciára és a minőségre is.

Link katalógusok

Nagyon sokan próbálják úgynevezett link katalógusokban is elhelyezni az oldalnak a linkjét. Azonban ez sem éppen célravezető, mivel a Google is tisztában van azzal, hogy a katalógusoknak mintegy 90%-a manipuláció miatt jött létre. Sőt vannak olyan esetek is, amikor szankcionálják is az ilyen oldalakról származó linkeket.

Kulcsszó pozíciók figyelése

Sokan figyelik a kulcsszavaknak is a mozgását, viszont többségük rossz logika alapján teszik, ugyanis egyszerűen kinéznek pár népszerűbb kulcsszót és figyelik a rangsorolási pozíciót. Általában ezzel két probléma van. Az egyik, hogy a legtöbb weboldal esetében az organikus forgalom több mint 80%-a long tail kulcsszóról származik. Ez azt jelenti, hogy nem populáris, egyénként alacsony keresési volumennel rendelkezik. A másik, hogy nagyon változékony a találati lista, mivel a tartózkodási hely, a keresési előzmények, a lekérdezés típusa befolyásolja.

Üzleti szempontból a legfontosabb, hogy az organikus forgalom mennyire támogatja a céloknak az elérését, illetve ezt kiegészítheti a kulcsszó tracking. Érdemes azt is figyelembe vennünk, hogy egy jó pozíció nem biztos, hogy magasabb forgalmat jelent, csupán azt, hogy potenciálisan többen látják a találatot. Ha ezek tudatában is szeretnénk követni a kulcsszavak pozícionálását, akkor figyeljünk oda pár fontos tényezőre, ezek a következők. Monitorozzunk egy adott intervallumban több kulcsszót is, ezeket pedig rendezzük csoportba és a csoportoknak figyeljük a mozgását. Figyeljük a trendeket, viszont ne a napi, heti mozgásokból következtessünk, hanem inkább a haviból.

Több oldal, több tartalom

Véleményem szerinte nem biztos, hogy jó, ha túlzásba visszük a szöveges tartalmat. Azonban, ha több oldal van, akkor figyeljünk oda, hogy valóban jó minőségű legyen, mivel az jó potenciált jelenthet. Ha viszont az oldal középszerű vagy gyenge tartalommal rendelkezik, akkor erre felfigyelhet a Google Panda filterje és ez alapján hátrébb rangsorolhatja az oldalt.

SEO skatulya: Bizonyos sémák bármilyen weboldalhoz

A legújabb Google frissítések gyakorlatilag véget vetettek az úgynevezett dobozolt SEO szolgáltatásoknak. Napjainkban már teljesen más SEO kihívásokkal kell szembenézzenek a különböző weboldalak. Kis és nagy siteok, webshopok, tartalmi oldalak- nem lesz hatásos mindegyikre egy SEO szolgáltatás, mindegyikre külön optimalizált szükséges. Ugyanakkor a metódus eltérő lehet iparágtól függően, de akár országtól függően is. Lényegében a SEO stratégiai kérdés lett és minőségi tanácsadói munkát nem lehet beskatulyázni.

Https

Lényegében a Google bejelentéséhez köthető, miszerint a https-t ranking szignálnak tekinti. Ennek következtében az amerikaiak közül nagyon sokan áttértek https-re, illetve ügyfeleiket is erre bíztatták. Hazánkban egyébként ez még nem annyira elterjedt. Azért azt hozzá kell tenni, hogy gyakorlatilag csak huszadrangú szignálként tekinti. A jövőben a site típusokat különböző módon fogják értékelni, viszont vélhetően egy erős ranking hatáshoz nem lesz elég csupán a httpsre áttérés.

Legfőbb forgalmi forrás: Google

Először jó, ha elgondolkodunk azon, hogy kell-e nekünk egyáltalán a SEO. Írok is rá egy példát: ha egy erős, kompetitív piacon vagyunk jelen, ahol lényegében gigászok a versenytársak. Gyakori a KKV-k esetében, hogy ilyen esetekben a nem éppen költséghatékony SEO-t választják, és nem gondolkodnak keresőn kívüli forgalmon. Ebben az esetben például fontolóra lehet venni a következő lehetőségeket: Adwords hirdetés, Facebook Ads, email marketing stb. Ugyanakkor abban is van veszély, ha egy oldal forgalmának a jelentősebb része organikus keresésből származik. Ennek következtében ugyanis az oldal forgalmát erősen befolyásolhatja a Google fejlesztések miatti változékonyság, illetve a konkurencia tevékenység is.

 

© 2013 Minden jog fenntartva.

Készíts ingyenes honlapotWebnode