Alapkérdések SEO terén
Először is mit szeret a Google? Legyen átlátható a holnapszerkezet, olyan URL struktúrát kell felépítened, amely könnyen bejárható. Fontos szerepet tölt be a minőségi és értékes tartalom. Ez csak annyiból áll, hogy olyan tartalommal kell rendelkeznie a honlapnak, amelyet a látogatók szívesen olvasnak.
Fontos az is, hogy rendelkezzen felhasználói élménnyel, valamint felhasználóbarát kezeléssel. Vagyis a látogatók számára könnyen kezelhető legyen a weboldal és egyben legyen esztétikus. Megfelelni az irányelveknek: ehhez tartozik tervezés, tartalom és a technika.
A SEO szolgáltatás célja
A honlap létrehozása csak a munka első részét jelenti. Nagyon fontos szempont az, hogy az internetes oldal látható is legyen az interneten. A honlapot optimalizálni kell a böngészőkhöz. Az optimalizálásnak az a célja, hogy a honlapot a böngészőben, mint a Google vagy Yahoo, a lehető legjobb helyen legyen elhelyezve. Ha már vannak üzleti céljaid, akkor felteheted a kérdést, hogy a SEO legjobb választás abban, hogy elérd a céljaid? Több választási lehetőséged is van, de neked kell eldöntened, hogy melyik a legjobb választás. Nagyon fontos, hogy előbb megértsd az üzleti célokat és azokat később átfordítsd a javadra.
A SEO szolgáltatás megtérülése
2006-ig látványos eredményeket lehetett elérni kis befektetésekkel is. Elég volt beírni egy kulcsszót, első helyre tenni és máris következett a nagy forgalom. A SERP mára már sokkal dinamikusabb, így sokkal jobban megkönnyíti a dolgaid. Nagyon sok lekérdezésnél, mint például a filmekkel vagy időjárással kapcsolatban. Annyira fejlett már a technika, hogy a Google már a találati listán igyekszik megadni a választ. Viszont nem szabad elfelejteni a személyre szabást, amelyek miatt az egyes userek más sorrendet kaphatnak. Észre lehet venni azt, hogy régi beidegződéseknek köszönhetően a SEO-t sokszor olcsó média vásárlási lehetőségnek tekintik. De ez is szerteágazó, hiszen ha a minőségi white SEO valójában magas munkaórát von maga után.
SEO befektetés
Nyilvánvaló tényező a várható bevétel nagysága egy befektetés megítélésénél. Nemcsak a számok fontosak, hanem egyben a bevétel típusa is. A kisebb weboldalak általában egy féle bevétel típust használnak, míg a nagyobbak pedig mindenféle típust kombinálnak. Országunkban a következő bevételi típusokkal lehet találkozni:
- Automata reklám: minden olyan weboldal, amely a felületén elhelyezett. Az automata reklám rendszerekből keresi meg a pénzt.
- Direkt reklám: az automata reklámrendszerekhez hasonlóan működik. De az a különbség, hogy nem automatikusan vannak el helyezve a reklámok, hanem szerződés alapján történik. Olyan weboldalak alkalmazzák, ahol nagy a látogatottság.
- Közösségi bevételek: mindenféle közösség-építő weboldal megoldás tartozik ide. Állandó visszatérő látogatottság jellemzi, amely folyamatosan fizet, azért, hogy a weboldal által nyújtott szolgáltatásokat használhassa.
- Webáruházak: nem internetes befektetés. Egy web áruházhoz szükséges, hogy offline üzletmenet is tartozzon.
Amikor befektetésről esik szó, akkor a kockázatvállalást is meg kell említeni. Mint minden vállalkozásról, így a SEO szolgáltatásról is elmondható az a tény, hogy a kockázatot a befektető vállalja.
Szempontok, amelyek segítenek kiválasztani a SEO ügynökséget illetve szakértőt
- Manapság nem igazán tartozik nagyon jó stratéga közé kizárólag az ár alapján dönteni. Néhány szempont, amire érdemes oda figyelni:
- Referenciák: weboldalakon lehet edződni a legjobban, vagyis ha nagy forgalmú illetve méretű siteok SEO-jában rutinos az elég jó alap.
- Házon belüli SEO szakember alkalmazása: fontos szempont, hogy legyen a cégnek SEO szakembere.
- Módszertan: ha komoly cégekről van szó, akkor nem fognak titkot csinálni abból, hogy mégis milyen módszereket alkalmaznak a sikerük érdekében.
- Az ár kérdése: a SEO szolgáltatás rendkívül időigényes, ezért ha az ár olcsó, akkor a minőség is rossz.
- SEO tanácsadó vagy ügynökség: vannak olyan feladatok, amelyeket egy ügynökség sokkal jobban el tud végezni. Viszont egyes projekteknél pedig egy profi szövegíró is elég.