A tartalomkezelés és a honlapmotor beállításai

 

A neten elképesztően sok honlap található, mondhatni, hogy úgyis tekinthetünk ezekre, mint a házakra, az internetre pedig, mint a Földünkre, világunkra. Ahogyan a házak esetében is vannak olyanok, amelyek nincsenek biztos alapon és lényegében csak idő kérdése az összeomlása, úgy a netes honlapok esetében is vannak olyanok, amelyek eleve hátrányosabbak a többi oldalhoz képest.

Ezt lényegében szakszóval úgy fogalmazhatjuk meg, hogy nem keresőoptimalizált. Tömören, ez annyit jelent, hogy az oldal a lehető legjobban van beállítva és ez által megfelel a Google és egyéb keresőmotorok rendszereinek is, valamint az emberek igényeinek is. A cikkem témája ezért is lesz a tartalomkezelés, illetve a honlapmotor, hiszen ezek is nagyon lényegesek, ha úgy döntünk, hogy népszerű weboldalt szeretnénk.

Eleve, mondhatjuk azt, hogy van pár nagyon lényeges beállítás, amely gyakorlatilag elengedhetetlen, hogy az oldalunk jó helyen végezzen a keresőmotorok rangsorolásában. Azonban szerencsés helyzetben vagyunk, hiszen ezeknek a nagy részét beállíthatjuk a honlapok mögött futó tartalomkezelő rendszerekben. Például a Wordpress, illetve az egyéb modern rendszerek ezeket már alapból is tudják. Egyik ilyen fontos tényező a HTML title. Ez az aloldaladnak a címét jelenti, viszont nem minden esetben egyezik meg azzal a címmel, amelyet az oldal tetején találsz. Egyébként a minőségibb tartalomkezelők segítségével ezt be lehet állítani. Visszatérve, fontos, hogy a különböző aloldalak különböző title mezőt kapjanak. Ezzel gyakorlatilag olyan bakikat kerülhetsz el, hogy valamelyik aloldalad a honlapod főoldalának a címét viseli. Egy jó html title mező esetében nagyjából 70 karakterrel kell számolni, illetve lehet ettől kicsit rövidebb is. Fontos azonban, hogy tartalmazza az oldalhoz tartozó kulcsszavadat is. Amolyan figyelemfelkeltő, érdekes címként is tud funkcionálni, amely gyakorlatilag egy mondatban képes elárulni, hogy miről is szól az adott oldal.

Az elhanyagolt HTML meta description is lényeges. Miért is elhanyagolt? Azért, mivel nagyon sok honlap esetében egyáltalán nem foglalkoznak vele, illetve nem töltik ki. Ehhez azonban megjegyezném, hogy ha helyesen van kitöltve, akkor akár az eddig látogatók számának többszörösét is az oldaladra vonzhatod. Ehhez nyilván szükséges az is, hogy olyan tartalomkezelőd legyen, ahol ezt meg tudod adni. Javaslom, hogy maximum 150 karakterben írd le, hogy miről szól az oldal tartalma, lehetőleg pedig próbálj meg úgy fogalmazni, hogy legyen figyelemfelkeltő és ez által kattintson a látogató a te honlapodra.

Az olvasható url, angol szakszóval nice url is lényeges lehet. Sok olyan weboldal van, amelynek az url címe gyakorlatilag egy értelmetlen és hosszú kolbász. Például: www.ker.hu/index.phphg=678g?uj. Először is a látványvilága sem elragadó, valamint olvashatóság szempontjából sem valami barátságos, jah és nem is egy könnyen megjegyezhető kategória. Pszichológiai hatása is van azonban, ugyanis a látogatók számára egyáltalán nem bizalomkeltő, mivel azt se tudják, hogy mi akar ez lenni, illetve sokan azt is gondolják, hogy ha már címet se tudnak normálisan megoldani, akkor mit tartalmazhat a weboldal. Ez azonban még nem minden, lássuk a Google hogyan vélekedik ezzel kapcsolatban. A Google elég nagyra értékeli azt, ha az oldalnak az url címében megtalálható a kulcsszó is, illetve, ha egy egyértelműbb, barátságosabb kifejezéssel szeretnénk megadni a címet. Például: www.ker.hu/nagyker/cegadatok. Nos, megintcsak a modern honlapmotorok hírnevét kell fényezzük, hiszen ezekkel az ilyen beállítás lényegében csak egy kattintás. Az egyedi fejlesztésű honlapok esetében már komolyabb munkára lesz szüksége, legjobb, ha a fejlesztődet keresed fel ezzel.

A HTML átirányítások is a fontos kategóriába sorolhatóak, legalábbis a minőségi honlap szempontjából. Fontos az is, hogy a honlapmotorod rendelkezzen azzal a lehetőséggel, hogy bizonyos netes címeket, más címekre tudjon átirányítani. Ha például a www.ker.hu/index.phphg=678g?uj címet használtad és ezt akarod átállítani a www.ker.hu/nagyker/cegadatok címre. Ehhez csupán a következőt tedd: Google Webmester Eszközök Egészség, Feltérképezési hibák menüpontja. Itt megtalálod a régebben használd címet, mint nem létezőt, de például olyan aloldalakat is megtalálhatsz, amelyeket valamiért megszüntetsz. Ez azonban a Google számára azt jelenti, hogy a honlapod nem teljesen megbízható, mivel nem biztos abban, hogy a keresési eredményekben közzétett oldalakon tartalmat talál a látogató. Ennek következménye, hogy nem fogja a te honlapodat előnyben részesíteni. A megoldás, hogy a régi címedet átirányítod az újra, erre pedig több ingyenes bővítmény is készült már.

© 2013 Minden jog fenntartva.

Készíts ingyenes honlapotWebnode