A minőségi tartalomról bővebben

2011-ben a Google kiadott egy úgynevezett ajánlást, hogy szerinte mi is számít minőségi tartalomnak. A SEO területén jártas emberek számára lehet, hogy ismerős, hogy meg lett említve a minőség, autoritás, hitelesség, bizalom.

Tartalom frissessége

Egyszerű téma, nem kell túlbonyolítani. Naprakész információk legyenek, vagy gyakran legyenek frissítve. A Google véleménye erről: „Egy gyakran frissített webhely arra ösztönzi az embereket, hogy visszatérjenek – amennyiben az Ön által megjelentetett tartalom továbbra is releváns és vonzó. Jobb hetente egy hasznos, mint napi egy rossz minőségű bejegyzés.” Olyan szignálok, amelyek gyenge frissességre utalnak: régi copyright dátum az oldalon, dátumok hiánya cikkek esetében, módosítás dátumának hiánya, időszerűtlen tartalom.

Tartalom formátuma

Természetesen szükségesek a vizuális elemek az oldalra, viszont azok nem zavarhatják a tartalomnak a fogyasztását. Ugyanez a helyzet a hirdetésekkel is, ezek nem hátráltathatják az felhasználót a tartalom elérésében. A Google szerint gyenge minőségre utaló szignálok lehetnek: túl sok reklám, kulcsszavakkal telehalmozott footer, kontraszt hiánya vagy nehezen olvasható szöveg, fotó ALT attribútumok hiánya.

Tartalom elérhetősége

A tartalomnak folyamatosan rendelkezésre kell állnia.

Gyenge minőségre utalhatnak ebben a tekintetben: oldal kimaradások, 404 oldal, amely nem ad vissza 404-es státuskódot, lassú PagSpeed.

Tartalom hatóköre

Az adott website-nak lényegében bármelyik oldala nagy hatással lehet a website egészére nézve. Ennek tekintetében rossz minőségű szignálok lehetnek: a site tartalmával nem releváns oldalak, duplikált tartalom, túl általános információk.

Információtartalom és minőség

Fontos, hogy a tartalom legyen egyedi, pontosan, tényszerű, és persze helyesírási hibáktól mentes. Továbbá érdemes elfogulatlan nézőpontból fogalmazni, hiszen az objektív tartalmak növelhetik a megbízhatóságot is. Erre remek példa, hogy a felhasználók a vásárlás előtt szeretnek olyan véleményeket olvasni a termékekről, amelyek nem elfogultak. Gyenge minőségre utaló szignálok lehetnek: gyenge helyesírás, rossz nyelvtan, pontatlan információ, ténybeli tévedések.

A tartalom spam

A Google a neten úgynevezett alkalmazott dokumentum osztályozási szisztémákat használ, ahhoz, hogy felismerje a minőségi tartalmakat. Lényegében egy spam tartalom pedig olyan, amelyet kifejezetten a keresőmotorok számára írnak meg. Nagyon sok esetben lehet ez akár egy kulcsszó lista felhasználása, illetve beszövése egy szövegkörnyezetbe. A marketingeseknek ezzel az a céljuk, hogy úgynevezett erős kifejezésekre optimalizált tartalmat hozzanak létre. Itt nem a tartalom minőségén van a hangsúly, hanem sokkal inkább a volumenen. Ez azzal magyarázható, hogy rövid távon a keresési eredmények tekintetében előnyös helyeket lehet vele szerezni, viszont van hátránya is. A hátránya, hogy az ember egyáltalán nem értékeli az ilyet. Amikor valakinek ugyanis a keresőmotor feldob egy spam tartalmat, akkor valószínűleg rossz benyomást tesz majd az egész weboldalról, illetve márkáról. Ennek pedig egyenes következménye, hogy ezekből a látogatókból nem lesz ügyfél, nem fognak visszatérni az oldalra és még csak meg sem fogják senkivel osztani az oldalunkat, semmilyen formában.  Tehát hiába érjük el a Googlebot-nál, hogy előkelő helyen szerepeljünk, mivel az emberek szemében spam tartalommal nem tudunk elérni semmit és nem fognak tőlünk vásárolni. Ugyanakkor a Google is egyre gyakrabban futtatja a Panda filterjét, amely kiszűri a spam tartalmakat.

© 2013 Minden jog fenntartva.

Készíts ingyenes honlapotWebnode